A 660 köbcentiméteres Yamaha MT-03 először a 2006-os években vált megvásárolhatóvá és egészen 2014-ig gyártották. A Yamaha XT660R egyhengeres motorblokkja lett felhasználva ennél a modellnél is, de erre a motorra egy teljesen új váz lett építve. A tervezők nagyon szép formatervezést végeztek rajta, a külseje után a naked bike kategóriába sorolható.
Tökéletes példány az A2 kategóriás jogosítványhoz mivel 34 kW-os erővel rendelkezik, 6000-es fordulatszámig pörgethető. A forgatónyomatéka 58 Nm amelyet 5250-es fordulatszámnál ad le. A motorblokk képes a 160 km/h csúcssebességre ugyan, de a magas légellenállás miatt 130 km/h felett teljesen élvezhetetlen a motorozás.
A 175 kg össztömegű motor a városba és szerpentines utakra lett kitalálva mivel jól irányítható, fürge, kanyarokban könnyen dönthető, köszönhetően a 1420 milliméteres tengelytávnak és a futóműnek, ezért tökéletes tanulómotornak is. A Yamaha MT-03-nak vannak hibái, de ezek felett szemet lehet hunyni, előfordul, hogy a légszűrőházba olaj kerül, de a gyártó erről tudott és egy előre beépített olaj leengedő van a légszűrőházban.
Gyárilag két kipufogóval lehetett rendelni, a sima MT-03-as és egy Akrapovic kipufogóval, az elsővel van probléma, halk, nem elég karakteres a hangja, csilingelő hangot hallat és gyorsan melegszik, az Akrapovic viszont tökéletes. Ha megfelelő helyen használjuk és nem akarunk autópályázni vele illetve az egyhengeres motorblokk miatt magas fordulatszámon tartjuk egy nagyszerű, élvezhető motort kapunk.